881 966 143 rejestracja online

Rejestracja tel. PN-PT 09:00-19:00Zadzwoń 881-966-143 881-966-143

Jak wykonujemy zabiegi endodoncji?

Twój zabieg leczenia kanałowego będzie trwał tylko 1 – 1,5 godz.

Bez bólu

Podczas TYLKO jednej wizyty

Bez stresu

Zalety leczenia kanałowego

• Skuteczne - możliwość leczenia nawet skomplikowanych przypadków,
  • Precyzyjne - mikroskop pozwala dostrzec szczegóły niewidoczne gołym okiem,
  • Małe ryzyko powikłań – dokładne oczyszczeniu kanałów zmniejsza ryzyko komplikacji,
  • Szybkie – kompleksowe leczenie trwa tylko 1,5 godz,
  • Bezbolesne – wykonujemy znieczulenie miejscowe,
  • Ekonomiczne – odbudowa własnego zęba jest tańsza od wstawiania implantu.

Nowoczesne metody leczenia kanałowego

Stosujemy najnowsze metody i narzędzia (w tym narzędzia ultradźwiękowe z nasypem diamentowym), dzięki którym możemy szybko opracować niedrożne i zarośnięte kanały. Całe leczenie kanałowe odbywa się w czasie jednej wizyty.

Dokładamy wszelkich starań, aby zachować naturalne zęby Pacjentów. Tylko zabiegi endodoncji mogą uratować ząb, w którego miazdze występuje stan zapalny lub martwiczy.

Jeżeli chcesz uniknąć konieczności wyrwania zęba, zgłoś się na leczenie kanałowe.

Zadzwoń i umów się na wizytę 881-966-143

Precyzyjne

Leczenie kanałowe w gabinecie dentoclinica

Skuteczność leczenia kanałowego w dużej mierze zależy od precyzji zabiegu. Dlatego w naszym gabinecie zawsze korzystamy z mikroskopu. Zależnie od zdiagnozowanej wady dobieramy optymalne metody leczenia:

Mniejsze ryzyko

Kanały opracowywane są za pomocą maszynowych, ultragiętkich pilników, co znacznie zmniejsza ryzyko złamania narzędzia w kanale korzeniowym.

Dokładne czyszczenie

Kanały wyjaławiane są za pomocą płynów płuczących w odpowiednio wysokim stężeniu, używanych sekwencyjnie.

Płynne wypełnienie

Kanały wypełniane są płynną, gorącą gutaperką, dzięki czemu możliwe jest wypełnienie małych, niedostępnych, bocznych kanałów.

Precyzja

Dzięki leczeniu pod mikroskopem możemy z łatwością usunąć złamane narzędzia kanałowe, które mogłyby wywołać powikłania.

Dzieczyna

Opinie

Nie wierzyłem, że ząb można wyleczyć kanałowo w czasie jednej wizyty. Wcześniej, w innych gabinetach konieczne były przynajmniej 3—4 wizyty. W gabinecie dentoclinica rzeczywiście cały zabieg trwał trochę ponad godzinę. Rewelacja.

Irek

Mając złe doświadczenie z wcześniejszym leczeniem kanałowym, chciałam usunąć ząb. Na szczęście dałam się przekonać na leczenie pod mikroskopem w gabinecie dentoclinica. Ząb został odratowany, a sam zabieg był bardzo komfortowy.

Radek

Wskazania do leczenia kanałowego:

• nieodwracalne zapalenia miazgi, objawiające się samoistnym bólem zęba,
  • martwica lub zgorzel miazgi,
  • choroby tkanek okołowierzchołkowych (zmiany okołowierzchołkowe, ziarniniaki, torbiele, ropne stany zapalne),
  • zranienia miazgi powstałe w wyniku urazów,
  • wskazania protetyczne,
  • choroby przyzębia (tzw. zespoły endo-perio), kiedy bakterie, z kieszonki patologicznej, doprowadziły do martwicy, zgorzeli, bądź zapalenia miazgi,
  • zęby wcześniej źle leczone kanałowo i ze zmianami okołowierzchołkowymi( wówczas należy wykonać powtórne leczenie kanałowe, tzw. re-endo).

Leczenie kanałowe krok po kroku

Leczenie kanałowe wcale nie musi wiązać się z długotrwałym leczeniem i licznymi wizytami u dentysty. Sprawdź, jak szybko i sprawnie wyleczymy Twoje zęby w gabinecie dentoclinica.

• Zdjęcie rtg zęba przed leczeniem daje lekarzowi informacje o anatomii systemu kanałowego. Dzięki temu wiadomo ile jest kanałów, czy są one drożne czy zobliterowane, zakrzywione lub proste.

• Znieczulenie miejscowe pacjenta gwarantujące bezbolesność zabiegu.

• Założenie koferdamu, czyli materiału izolującego stosowanego w stomatologii zamiast wałeczków ligniny. Stanowi go cienka, najczęściej lateksowa guma, w której znajduje się otwór, przez który odizolowuje się wybrany ząb czy zęby. Na gumę zakłada się klamrę, jest ich kilka rodzajów, dobieranych w zależności od wielkości zęba. Na końcu naciąga się go na ramkę zakładaną wokół ust pacjenta. Koferdam całkowicie izoluje system kanałowy zęba przed bakteriami znajdującymi się w ślinie;

• Otwarcie komory zęba i usunięcie miazgi za pomocą odpowiedniego rozmiaru wierteł różyczkowych.

• Odnalezienie ujść kanałowych. Jest to bardzo ważny etap, ponieważ pominięcie jakiegoś kanału skutkuje pozostawieniem bakterii, co może doprowadzić do powikłań pozabiegowych w postaci bólu i w konsekwencji do konieczności ponownego leczenia kanałowego zęba bądź jego usunięcia. Bardzo pomocny jest tutaj mikroskop.

• Poszerzenie ujść kanałów korzeniowych wiertłami Gates-Glidden.

• Uzyskanie dostępu do kanału w linii prostej poprzez zniesienie wiertłem nawisu zębiny nad ujściem zmniejsza ryzyko złamania pilnika podczas chemo-mechanicznego opracowania kanału.

• Ustalenie długości roboczej - kolejny odpowiedzialny etap; ząb musi być opracowany do otworu fizjologicznego, czyli przewężenia wewnątrz kanału korzeniowego, do którego sięga właściwa miazga. Otwór fizjologiczny znajduje się najczęściej w odległości 0,5 – 2 mm od wierzchołka korzenia i stanowi granicę, do której należy opracować i wypełnić kanał.

• Chemo-mechaniczne opracowanie kanałów, które odbywa się przy użyciu specjalnych narzędzi kanałowych niklowo tytanowych. Są one specjalnie zaprojektowane do tego, by bezpiecznie udrożnić nawet zakrzywione kanały i nadać im kształt stożka. Nadanie kanałom takiego kształtu jest warunkiem prawidłowego ich wypełnienia. Proces ten jest wspomagany obfitym płukaniem kanałów środkami chemicznymi (podstawowym środkiem jest 5,25%-owy podchloryn sodu), mającymi za zadanie dezynfekcję i pomoc w oczyszczeniu całego systemu kanałowego.

• Wypełnienie kanałów. Po opracowaniu, oczyszczeniu i poszerzeniu kanału oraz jego dokładnym osuszeniu lekarz przystępuje do ich wypełnienia. Etap ten ma na celu szczelne zamknięcie światła kanału na całej długości, materiałem specjalnie do tego przeznaczonym.

• Kontrolne zdjęcie rtg pokazuje czy kanały zostały prawidłowo wypełnione do wierzchołka.

Pytania

Najczęściej zadawane pytania dotyczące wizyt stomatologicznych związanych z leczeniem kanałowym.

• Co wpływa na koszt leczenia kanałowego?

• Na cenę wpływa ząb, który leczymy. Niezależnie od ilości kanałów ten sam ząb leczymy w tej samej cenie.
    • Czy leczenie kanałowe jest pierwotne czy wtórne. Ponowne leczenie kanałowe jest droższe o 30%.
  • Leczyć kanałowo czy usunąć ząb?

Usunięcie zęba nie tylko obniża estetykę uśmiechu. Utrudnia przeżuwanie pokarmów i może wywoływać problemy z mową. Brak zęba może zmienić rysy twarzy, powodować przeciążenie innych zębów, co w konsekwencji prowadzi do tarcia lub pękania przednich zębów i prowadzi do utraty kolejnych zębów.

Dlatego tak ważne jest uratowanie własnych, naturalnych zębów. Dzięki leczeniu kanałowym pod mikroskopem leczenie endodontyczne jeszcze nigdy nie było tak szybkie i komfortowe.

• Czy każde leczenie kanałowe można wykonać w czasie jednej wizyty?

Prawie 90% przypadków możemy wyleczyć podczas jednej wizyty. Druga wizyta jest konieczna tylko w nielicznych, bardzo złożonych przypadkach.

Przyjdź do nas na pierwszą wizytę,a zobaczysz różnicę

Magdalena Dudek-Wardyńska

Wiemy, że leczenie kanałowe najczęściej kojarzy się z bólem i licznymi wizytami u dentysty. Aby uniknąć nieprzyjemnego leczenia Pacjenci myślą, że lepszym rozwiązaniem jest usunięcie zęba.

W gabinecie dentoclinica uratujemy Twój ząb szybko i bezboleśnie. Dzięki wykorzystaniu mikroskopu leczymy ząb w dużym powiększeniu, co pozwala nam zauważyć każde mikropęknięcie i nawet najmniejsze kanały. Przekonaj się jak komfortowe i skuteczne może być leczenie kanałowe.

Lek. Dent. Magdalena Dudek-Wardyńska Właściciel gabinetu

Komfort leczenia, na który zasługujesz

Masz pytania? Chcesz umówić się na wizytę?

Magdalena Dudek-Wardyńska - ZnanyLekarz.pl

znany lekarz